Incompany schrijftraining voor fondsenwervers
Training op maat bij jou op kantoor
Wil je álle tips & tricks kennen om samen met je team een goede direct mailing te schrijven of beoordelen? Dan is onze incompany schrijftraining voor fondsenwervers iets voor jou. Op basis van jullie eigen cases en voorbeelden stellen we een training samen waarin je alle DM-technieken leert om donateurs te overtuigen.
Schrijftraining voor fondsenwervers
Tijdens een incompany schrijftraining staan jullie voorbeelden centraal. Niet alleen jullie DM-brieven, maar ook jullie website. Die bekijken we zelfs met een eye tracking camera. Je krijgt tips & tricks over hoe donateurs kijken en lezen. Je leert welke DM-technieken je kunt toepassen om donateurs te overtuigen. En je hoort wat jullie goed doen en wat beter kan. Aan het eind van de training heb je dan ook een lijst met verbeterpunten waarmee je direct aan de slag kunt.
Minder dan 5 deelnemers?
Kies dan voor de training Schrijven voor Fondsenwervers.
Locatie en duur van de training
We kunnen de schrijftraining bij jullie op kantoor geven, maar ook online of op een externe locatie. En de training kan zolang duren als je wilt – al adviseren we er een dag voor uit te trekken. Dat geeft voldoende tijd om alle tips en technieken te bespreken. Een paar weken na de training kun je een terugkomdag organiseren, bijvoorbeeld om de theorie kort te herhalen en daarna met het hele team een mailingbrief te schrijven. Ook persoonlijke coaching is een optie. Daarmee kun je de door jullie zelfgeschreven teksten verbeteren via 1-op-1 adviesgesprekken.
Onderwerpen die aan bod kunnen komen:
- Wat zien en wat lezen donateurs?
- De eerste alinea schrijven
- Kopregels en onderwerpregels schrijven
- Het nut van storytelling
- Leeswijze van direct mailings en webpagina’s
- De ‘loss aversion’ theorie van Daniël Kahneman toepassen voor fondsenwervers
- Afbeeldingen slim gebruiken
- Schuldgevoel en angst als basismotivatoren toepassen
- Het nut van concrete giftvragen
- Relevant schrijven door lezersvragen te beantwoorden
- Kijk- en leesgedrag beïnvloeden
- Teksten concreet en dichtbij maken
- De dosering van emotie
- Donateurs verleiden om een gift over te maken
- Actief, persoonlijk, positief en beeldend schrijven
Resultaat na deelname
Na deelname aan een incompany schrijftraining voor fondsenwervers:
- schrijf je veel betere fondsenwervende (direct mail) teksten
- weet je hoe jullie website wordt bekeken
- weet je hoe donateurs jouw teksten lezen
- pas je afbeeldingen slim toe in je campagnes
- gebruik je geen woord te veel (of te weinig)
- maak je betere briefings voor bureaus
- overtuig je meer donateurs om een gift over te maken
Handig naslagwerk
Wil je alles na de training nog eens rustig nalezen? Het boek 'Schrijven voor het Brein' is een ideaal naslagwerk. Deelnemers aan de training kunnen het aanschaffen voor € 20 (normale winkelprijs is € 34,95).
Vraag vrijblijvend een offerte
Je betaalt voor een incompany schrijftraining slechts € 995 per dagdeel. Daar komen alleen eventuele reiskosten bij en kosten om de training aan te passen aan jullie specifieke wensen. We gaan daarbij uit van een training bij jou op kantoor voor een groep van maximaal 15 personen. Wil je liever een online schrijftraining? Of wil je bijvoorbeeld persoonlijke coaching of een externe locatie? Het kan allemaal. Als je onderstaand formulier invult, maken we graag een offerte.