Training tekst schrijven voor goede doelen

Training tekst schrijven voor goede doelen

Leer in 1 dag hoe je de perfecte fondsenwervende tekst schrijft

Tekst schrijven voor goede doelen werkt op veel vlakken totaal anders dan tekst schrijven voor commerciële bedrijven. Je verkoopt immers niets, maar wilt lezers toch overtuigen geld over te maken. Het is dus extra belangrijk je woorden zorgvuldig te kiezen. Hoe je dat doet in direct mail brieven? En online? Je leert het tijdens de training tekst schrijven voor goede doelen.

Wat leer je tijdens de training tekst schrijven voor goede doelen?

Tijdens de training tekst schrijven voor goede doelen bespreken we zowel online als offline toepassingen van fondsenwervende tekst. Zo komt het schrijven van direct mail brieven uitgebreid aan bod, maar ook hoe je een koppeling met online maakt (bijvoorbeeld via Tikkie). Als je vooraf je eigen teksten opstuurt, gebruiken we ze tijdens de training. Je weet dan zeker dat je na deelname een concrete lijst met verbeterpunten hebt waaraan je de volgende dag al kunt werken. Dit zijn enkele onderwerpen die aan bod komen:

  • De beïnvloedingsprincipes van Cialdini toegepast voor goede doelen
  • Kijk- en leesgedrag van donateurs
  • Teksten concreet, persoonlijk en dichtbij maken
  • De dosering van emotie en schuldgevoel
  • Goede kopregels schrijven
  • Koppeling tussen online en offline teksten

Wat kan en weet je na deelname?

  • Je schrijft veel betere direct mail brieven
  • Je schrijft veel betere teksten voor online toepassingen
  • Je weet hoe donateurs online en offline tekst lezen
  • Je kent het effect van foto’s en kunt het slim gebruiken
  • Je maakt betere briefings voor bureaus en freelance copywriters

Voor wie is de training tekst schrijven voor goede doelen bedoeld?

De training tekst schrijven voor goede doelen is bedoeld voor iedereen die bij goede doelen verantwoordelijk is voor het schrijven van online en offline wervingscampagnes. Ook als je niet zelf schrijft, maar copywriters en bureaus aanstuurt, is deelname interessant. Na deelname weet je namelijk hoe je betere briefings schrijft en hoe je onderbouwde feedback geeft op aangeleverde teksten van copywriters.

Praktische informatie

  • Prijs: € 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, lunch, consumpties en certificaat 
  • Datum: zie de data op het inschrijfformulier (klik op de button ‘inschrijven’)
  • Incompany: de training tekst schrijven voor goede doelen wordt ook incompany gegeven. Klik hier als je een offerte wilt
  • Duur: één dag van 9.30 uur tot 17.00 uur
  • Locatie (centraal in het land): BCN Utrecht, Daltonlaan 100 in Utrecht
  • Soepele annulering: je kunt tot 2 weken voor aanvang kosteloos annuleren en je mag altijd een vervangende deelnemer sturen

Dubbele tevredenheidsgarantie

  • Voldeed de training tekst schrijven voor goede doelen niet aan je verwachtingen? Meld het na de training en je krijgt zonder discussie je deelnamekosten terug.
  • Vind je na 3 maanden dat de geleerde technieken niet werken in de praktijk? Ook dan krijg je zonder discussie je deelnamekosten terug.

Training tekst schrijven voor goede doelen

1 dag van 9.30 uur tot 17.00 uur

zie de data op het inschrijfformulier (klik op de button ‘inschrijven’)

7 tot 15 deelnemers

BCN Utrecht
Daltonlaan 100 in Utrecht

€ 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, certificaat van deelname, consumpties en lunch

Ook mogelijk als incompany training op maat (klik op het icoontje voor een offerte)

- Annuleren tot 2 weken voor aanvang
- Vervangende deelnemer mag altijd
- Geld-terug-garantie

Trainer

Jeffrey Rijkhoff

Jeffrey begon zijn carrière met marketingfuncties bij Zwitserleven. Dat werk inspireerde hem 20 jaar geleden om als freelance copywriter verder te gaan. Inmiddels is hij zo’n 350 opdrachtgevers en 15.000 teksten verder. Jeffrey schrijft nu alleen nog teksten voor fondsenwervers. Hij schrijft en schreef voor bekende organisaties, zoals CliniClowns, Habitat for Humanity, Vier Voeters, VSO, Proefdiervrij, het Zuid-Hollands Landschap, het Diabetes Fonds en de Nierstichting.